Snabba vardagslaxen



 
Först - tack till alla er som tittar in trots den låga aktivitet som råder här inne. Tack!
 
Man kan väl säga att jag just nu är mellan två jobb och båda samtidigt. Detta innebär att jag arbetar både på mitt "gamla" jobb och på mitt nya, en slags överlappning. Funkar kanon men all tid går åt till just detta, överlappa OCH viktigast av allt att ta hand om min familj och mig själv.
 
Mer om det nya jobbet kommer, kan väl säga så mycket som att mitt stora intresse för mat och fotografering kommer väl till pass - och även min erfarenhet av att driva projekt, organisera och samordna.
 
 
Minneskortet är fyllt med foton på goda middagar, kommer att beta av dem lite då och då och när tid finns. Snart så... :-)
 
Bjuder tillsvidare på gårdagens middag, snabbfixad lax. Så här görs den:
 
Lax i dillig sås och kokt potatis
 
Tina laxbitar, om de är frysta. Lägg ugnsfast form. Krydda med torkad dill, citronpeppar, salt och vitpeppar. Ringla lite fett över. Ställ in i 150 C ca 15 minuter, max!
 
Till två personer koka upp 2 dl grädde och 1 dl crème fraiche. Smaka av med 1/2 msk skaldjursfond, 1/2 msk ketchup, salt och peppar. Koka till simmig konsistens eller red. Avsluta med rikligt med hackad färsk dill.
 
Servera laxen med sås och kokt amandinepotatis.
 
Nu mot stallet och den lilla fina sagoponny vi får låna. Idag åker hela familjen L dit - och tar en lång skogsrunda med den lilla busponnyn.
 
Jag skippar Blåkulla - kan ju liksom åka dit när helst jag vill. Bara ett stenkast bort :-)
 
Trevlig skärstorsdagskväll till er!
 

Kommentarer