Leta vyer med en landskapsfotograf

 
Snacka om att vi valde rätt eftermiddag att leta fina vyer vid havet, att fotografera soluppgången.
 
Vid första stoppet kändes det som vår, solen värmde, det var vindstilla och vattnet kristallklart.

 
Temperaturen sjönk för varje stopp vi tog men terrängvandring och kånkande på utrustning gjorde att vi höll temperaturen uppe.


 
Min fotografkompis tillämpar en fototeknik med jättelång, verkligen jättelång, slutartid. För denna teknik krävs en hel del utrustning och tidsberäkning. Häftigt!
 
Nyfiken på Fredriks bilder kika då in på http://www.silverhake.se/
 
De är magiska!

 
Under de timmar vi for runt längs kusten, i och ur bilen (en och annan hastig sväng :-)) gick över stock och sten, genom snår - tog Fredrik två bilder jag struttade runt med mitt lilla kit och knäppte en hel drös.
 
Kan lova att hans kommer hålla betydligt högre kvalitet, ska bli spännande att se det färdiga resultatet.

 
Självklart måste det ätas när man är på utflykt - och självklart måste detta även dokumenteras.
 
Vid detta sista stopp hade temperaturen sjunkit till närmare minusgrader, och solen gått i moln. Då smakade det gott med varmt kaffe och en macka fylld med avokado, parmaskinka och en röra på keso, rödlök, örtsalt och svartpeppar.
 
Här testar vi att fota med blixt. Häftig va?

 
Här utan blixt och taskig fokus.
 
Underbar eftermiddag i naturen med pulshöjande terrängpromenader. Påminnelse till mig själv - prioritera detta oftare. Ok!
 
Snart dags att sätta sig i bilen för ännu en energigivande aktivitet, jag och fina, fina fru B ska inta Yasuragi under två dygn. Underbart, men först överleva den skräckfyllda resan från Södertälje till Saltsjö-boo, som lantis är jag inte så pepp på just denna sträcka :-)
 
Kram, kram!

Kommentarer

  1. Vad gullig du är Sara ☺ Tycker dina bilder blev jättefina, särskilt kvisten. Det var verkligen toppenväder och jag fick jättebra tips för kommande soluppgångar. Uppskattar verkligen guidningen. ☺
    Blir fler gånger hoppas jag.

    Och eftersom att detta nu är en matblogg så måste jag ju nämna mackorna. Inte så snygga �� Men vad gör det när mackorna var så goda! Toppbetyg på dem!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar